Σελίδες

Σάββατο 27 Ιουλίου 2013

Σωστή διατροφή και στην φοιτητική ζωή



Με αφορμή μια συνομιλία μου με μια νέα φοιτήτρια, θέλω να γράψω 2-3 λόγια για την διατροφή των φοιτητών.



Υπήρξα και εγώ φοιτήτρια και ναι…. Και εγώ δεν διατρεφόμουν όσο σωστά έπρεπε λόγω του φόρτου των μαθημάτων, των μεγάλων αποστάσεων από το σπίτι μου ως το Τ.Ε.Ι, αλλά και λόγω του ότι δεν ήξερα να καλο-μαγειρεύω!... Αλλά δεν έπεφτα με τα μούτρα στην έτοιμη τροφή!.. Βέβαια δεν ήμουν και το σπασικλάκι που νόμιζε πως όλα τα κάνει σωστά και πως μόνο εγώ είχα δίκιο… Θυμάμαι μάλιστα πως ακόμα και ταπεράκι έβαζα στην τσάντα μου!... Δεν ντρεπόμουν να φάω κάτι υγιεινό, ακόμα και μπροστά σε κόσμο… Το άσχημο βέβαια ήταν όταν επι 8 ή 10 ώρες, δεν έτρωγα απολύτως τίποτα!... Τώρα που το σκέφτομαι πιο ώριμα… Κρίνω πως έκανα τραγικά λάθη!... Από τα λάθη μας όμως μαθαίνουμε και μπορούμε να δώσουμε τις καλύτερες λύσεις…



Η νέα φοιτήτρια λοιπόν μου είπε:

Κύρία Βασιλική, πως είναι δυνατόν οι φίλοι και συμφοιτητές μου να τρώνε γύρους πίτσες, αναψυκτικά, σοκολάτες και να μη παχαίνουν; Ντρέπομαι που εγώ διατρέφομαι αλλιώς!... Τι μπορώ να κάνω για να αλλάξω αυτή τη κατάσταση;

Να σημειώσω πως το παιδί αυτό, βγήκε από την νευρική ανορεξία πρόσφατα, ενώ ελπίζω να καταφέρει να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων, διότι η μεταπήδηση προς τη βουλιμία, δεν είναι δύσκολη για ένα άτομο που έπασχε από διατροφική διαταραχή!..



Η απάντησή μου σε όλο αυτό;

-Καταρχήν το ότι κάνεις το σωστό, σημαίνει πως είσαι ώριμη, σε σχέση με όλους τους άλλους. Μείνε λοιπόν ώριμη! Μην κάνεις βήματα πίσω!

-Μην επηρεάζεσαι από το σύνολο, αλλά προσπάθησε εσύ να τους επηρεάσεις προς την σωστή πορεία. Δεν είναι σωστές οι επιλογές που κάνουν στο φαγητό και το ξέρεις. Το άσχημο είναι πως ενώ το ξέρουν και οι ίδιοι, ενώ δεν κάνουν κάτι για να αλλάξουν όλο αυτό!..

-Η μεταπήδηση προς την βουλιμία, είναι πολύ εύκολη, οπότε χρειάζεται μεγάλη προσοχή.

-Δώσε βάρος στην δική σου υγεία και άσε τους άλλους να ασχολούνται με τον εαυτό τους!. Οφείλεις να προστατέψεις το σώμα σου από κάθε είδους απειλή για την υγεία σου!..

-Μάθε πως η σωστή διατροφή θα σε βοηθήσει να βγεις αλώβητη από διάφορα προβλήματα που θα παρουσιαστούν μπροστά σου, όπως ιώσεις- καταστάσεις στρες- ξενύχτια για διάβασμα- ξενύχτια διασκέδασης αλλά και εξεταστικές περιόδους.

-Ζήσε στο ίδιο περιβάλλον με όλα αυτά τα άτομα και μη κατακρίνεις την διατροφή τους και αν δε μπορείς να τους αλλάξεις τις συνήθειές τους μη χολοσκάς!.. Δε χρειάζεται να είσαι η μαμά τους!.. είναι ενήλικες!.. ας αποφασίσουν μόνοι τους!..

-Το να φας μαζί τους σε μια ταβέρνα, ένα φαστφουντάδικο ή όπου αλλού, δεν είναι ικανό να σε βγάλει από το καθημερινό σου πρόγραμμα. Κάντο για αλλαγή, αλλά μη το κάνεις συνήθεια. Επέτρεψε στον εαυτό σου να βγει απ το καθημερινό σου πρόγραμμα κάποιες φορές αλλά μη το κάνεις συνήθεια.



Ελπίζω να βοήθησα το κοριτσάκι μου!.. Όπως επίσης και όσους το χρειάζονται!.. καλή συνέχεια στην ευχάριστή και ονειροπόλα φοιτητική ζωή!....     





 Βασιλική Παπαδοπούλου 

Διαιτολόγος-Διατροφολόγος Α.Τ.Ε.Ι.Θ

Τηλέφωνο 2310-918393
 Η σελίδα  της Βασιλικής στο facebook που άμεσα την προσθέτετε στις αγαπήμενες και επιλέγετε την "εντολή" ναι να λαμβάνω ενημερώσεις". Ετσι θα είστε πάντα ενημερωμένες και πάντα fit and chic
https://www.facebook.com/pages/%CE%A5%CE%B3%CE%B9%CE%B5%CE%B9%CE%BD%CE%AE-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CF%84%CF%81%CE%BF%CF%86%CE%AE/220855377934242


Εδώ θα γίνετε μέλη της στην ομάδα της και πάλι θα είστε fit and chic
 https://www.facebook.com/groups/229778597033123/

(πείτε της πως το μάθετε από το λιακαδάκι!!!)
Σας φροντίζουμε με τον καλύτερο ειδικό στην διατροφή !

Δεν υπάρχουν σχόλια: