Σελίδες

Παρασκευή 19 Ιουλίου 2013

Ελάτε να γνωρίσουμε την Κατερίνα ένα παιδί θετικό και με χαμόγελο που αποκλείεται να μην σε κερδίσει !







Ελάτε να γνωρίσουμε ένα άνθρωπο θετικό και με ένα δικό του φαναστικά υπέροχο κόσμο
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΡΙΣ:«ΚΑΝΩ ΤΙΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΜΟΥ ΣΤΗ ΛΕΞΗ ΦΑΝΤΑΣΙΑ»

Eίναι σπάνιο κι ωραίο κάποιος να κινητοποιεί τη φαντασία σου και να σε τροφοδοτεί με έμπνευση. Η Κατερίνα Κρις το καταφέρνει μ’ ένα της… Χμ! Γι’ αυτό, αν θέλετε να ενθουσιαστείτε όπως όταν ήσασταν παιδιά κάνοντας ένα φανταστικό ταξίδι στον γεμάτο ιδέες κόσμο της, αυτή η συνέντευξη… σας ενδιαφέρει!
-To περιοδικό «Αναγνώστης» ανέδειξε «Το πρώτο Χμ που είδα» ως ένα από τα τρία καλύτερα εικονογραφημένα βιβλία για παιδιά. Πώς νιώθεις γι’ αυτή τη διάκριση; Το περίμενες ότι θα αρέσει τόσο πολύ;
Eγώ με τίποτα! Τρίβω τα μάτια μου και τσιμπιέμαι και χαίρομαι και δακρύζω, ειδικά όταν με αγκαλιάζουν τα παιδιά και μου δείχνουν πόσο πολύ έχουν αγαπήσει τη σειρά… Ο Έγκμοντ Κλαβιέ από την άλλη, ήταν σίγουρος! «Είδες που σου το 'λεγα αρχιβοηθέ και δεν με πίστευες;», μου έγραψε σε μια επιστολή.  Aλλά αυτός δικαιολογείται. Έχει μεγάλη ιδέα για τον εαυτό του, μιας και είναι ο άνθρωπος που ανακάλυψε την ίδια την ιδέα της ιδέας! Τα Χμ!
-Τι ακριβώς κάνεις ως «Αρχιβοηθός του Έγκμοντ Κλαβιέ»; Τι είναι τα περιβόητα Χμ που… το ομολογώ, καιρό τώρα «χορεύουν» στο μυαλό μου και πώς τα εμπνεύστηκες;
Όταν έχεις μια μεγαλοφυΐα σαν τον Έγκμοντ Κλαβιέ πάνω απ' το κεφάλι σου, το καθήκον σου γίνεται βαρύ κι ασήκωτο. Είναι ένα μεγάλο παιδί γεμάτο περιέργεια για τα πιο περίεργα πράγματα και κυρίως, ένα παιδί γεμάτο ανεξάντλητο ενθουσιασμό! Ακόμα κι όταν γυρνάω εξαντλημένη, βρίσκω ένα σωρό δικά του τετράδια γεμάτα σημειώσεις και ιδέες για τα Χμ! Δεν μ' αφήνει να σταθώ ούτε λεπτό. Έχει βάλει σκοπό της ζωής του να κάνει όλα τα παιδιά να γνωρίσουν τα Χμ, τα μικροσκοπικά πλάσματα που ζουν στις σελίδες μας και μας εμπνέουν να γράφουμε... κι εγώ, σαν αρχιβοηθός του, πρέπει να συλλέγω όλες τις πληροφορίες, να τις βάζω σε μια τάξη και να τις κάνω βιβλία! Δεν έχω περιθώρια παρά να πραγματοποιήσω το μεγάλο όραμα του Έγκμοντ:  Να εξαφανίσει μια για πάντα τον φόβο που έχουν τα παιδιά μπροστά σε μια λευκή σελίδα και να τα κάνει να τολμάνε, να δοκιμάζουν και να γράφουν, χωρίς να το βάζουν κάτω! 
Η αλήθεια είναι ότι μ' αρέσει αυτή η δουλειά. Γιατί χαίρομαι κι εγώ να βλέπω τα παιδιά να γεμίζουν με ιδέες τα τετραδιάκια τους και να αγγίζουν με αγάπη τα βιβλία τους...

-Ήταν όνειρό σου να γίνεις συγγραφέας; Τι σε ώθησε ν’ ασχοληθείς με την παιδική λογοτεχνία;
Πάντα τριγύριζα γύρω από τις λέξεις. Όταν ήμουν στο Δημοτικό, έγραφα και εικονογραφούσα τη δική μου εφημερίδα κι ύστερα τη μοίραζα στους συμμαθητές μου. Αργότερα έγινα δημοσιογράφος κι έγραφα σε περιοδικά. Στη διαφήμιση μπήκα σαν κειμενογράφος και κάπου εκεί, πριν από πολλά πολλά χρόνια, εμφανίστηκαν στη σελίδα μου τα πρώτα Χμ. Έμειναν για καιρό μέσα στο συρτάρι, μέχρι που ο άντρας μου επέμεινε να τα εικονογραφήσω και να τα δείξω σε κάποιον εκδοτικό οίκο. Τα υπόλοιπα είναι πλέον… Χμιστορία!
-Θυμάσαι ποιο είναι το πρώτο βιβλίο που σου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση; Ποια είναι τα αγαπημένα σου βιβλία;
Τα βιβλία του παραμυθά Dr. Seuss -τα οποία είδα αρκετά μεγάλη- ένιωσα ότι μιλάνε στο παιδί μέσα μου, λεκτικά και οπτικά. Αγαπημένα παιδικά βιβλία είναι τα βιβλία που αφήνουν τη φαντασία των παιδιών ελεύθερη, δεν οδηγούν σε ένα μόνο συμπέρασμα, ούτε έχουν τα φίλτρα ενός ενήλικου μυαλού, συνήθως απογοητευμένου από τη ζωή.   Ο ενθουσιασμός είναι κάτι που έχουν τα παιδιά και δεν πρέπει με τίποτα να χάσουν. Θέλω να μπορώ να φτιάχνω ιστορίες που συντηρούν τον παιδικό ενθουσιασμό ακόμα και στις μεγαλύτερες ηλικίες. 

-Θέλουμε να σε γνωρίσουμε καλύτερα: Ποιος είναι ο αγαπημένος σου προορισμός (φανταστικός και όχι μόνο), πώς σ’ αρέσει να περνάς τον ελεύθερο χρόνο σου και ποια είναι η αγαπημένη ώρα της ημέρας σου; 
Οι φίλοι μου λένε πως μόνο το 10% της Κατερίνας είναι εδώ. Το υπόλοιπο είναι αλλού. Λεξιδεύω από λέξη σε λέξη και συνήθως κάνω τις διακοπές μου στη λέξη «Φαντασία». Κάπου εκεί μέσα, υπάρχει και το «Αστρικό Χωριό!» όπου περνάω τον ελεύθερο χρόνο μου ζωγραφίζοντας αλλά αυτό, ε, είναι μια άλλη ιστορία που θα σας τη διηγηθώ κάποια άλλη φορά! 
-Σε ποιους θα ήθελες να (ξανα)πείς ευχαριστώ και γιατί;
Στον άντρα μου. Γιατί επέμενε να τολμήσω. Και γιατί είναι δίπλα μου κάθε φορά που μπαίνω στο χμαιευτήριο και μου θυμίζει να παίρνω τις σωστές αναπνοές.  
Στους γονείς μου γιατί μου έμαθαν πόσο όμορφο είναι να ζεις την κάθε σου ηλικία χωρίς να βιάζεσαι να μεγαλώσεις. 
Στην Αριάδνη από τις εκδόσεις Κέδρος. Γιατί έχει φερθεί πολύ τρυφερά στα πιο μικροσκοπικά και ευαίσθητα πλάσματα του κόσμου. Τη θεωρώ οικογένειά μου.

-Ποια είναι τα επόμενα σχέδιά σου; Τι να περιμένουμε;
Μόλις κυκλοφόρησε το 3ο βιβλίο της σειράς «Οι ανακαλύψεις του Έγκμοντ Κλαβιέ: Στη Χώρα των Λεξοφάγων Χμ!». Πρόκειται για μια σπάνια φυλή Χμ που χωρίς να το καταλαβαίνει, κάνει τα παιδιά να μην το βάζουν κάτω στα δύσκολα. Σύντομα θα κυκλοφορήσει κι ένα βιβλίο που δημιουργήθηκε ΣΧΕΔΟΝ εξ ολοκλήρου, από τις τσαπατσούλικες σημειώσεις του Έγκμοντ Κλαβιέ και θα περιέχει ΣΧΕΔΟΝ τα πάντα για τα Χμ!
-Χμ… Ποιο είναι το πιο τρελό σου όνειρο;
Χμ, χμ, χμ! Κανένα μου όνειρο δεν θεωρώ τρελό! Το μόνο τρελό στα όνειρα -και δεν εννοώ μόνο τα δικά μου- είναι που δεν έχουν γίνει ακόμη! Γιατί...;
Info
H Kατερίνα Κρις είναι η συγγραφέας και εικονογράφος των Χμ, της σειράς παιδικών βιβλίων από τις εκδόσεις Κέδρος με τίτλο «Οι Ανακαλύψεις του Έγκμοντ Κλαβιέ!». Έχει εργαστεί για χρόνια ως δημοσιογράφος και σήμερα είναι πολυβραβευμένη δημιουργική διευθύντρια σε μεγάλη διαφημιστική εταιρεία. Είναι μέλος του Κύκλου του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου και της SCBWI Greece, ενώ παραμένει μέλος του Associated Press.

Δεν υπάρχουν σχόλια: