/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Home   About   Member   Contact
/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Δευτέρα, 5 Αυγούστου 2013

Μαθηματικά στην θάλασσα ;3 συν 1 παιχνίδια

http://www.familylife.gr/el/paidi-2-6/ekpaideysi/1775-%CE%9C%CE%B1%CE%B8%CE%B7%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CF%83%CF%84%CE%B7-%CE%B8%CE%AC%CE%BB%CE%B1%CF%83%CF%83%CE%B1-3-1-%CF%80%CE%B1%CE%B9%CF%87%CE%BD%CE%AF%CE%B4%CE%B9%CE%B1


MathimatikaParaliaΠριν από τα Μαθηματικά του σχολείου το παιδί της προσχολικής ηλικίας κατακτά τις λεγόμενες προμαθηματικές έννοιες.
Της Άσπας Μητρακάκη, Ειδικής Παιδαγωγού-κοινωνικής ανθρωπολόγου, ειδικευμένης στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας, http://dyslexiaathome.blogspot.com/
Το παιδί έρχεται σε επαφή με αυτές στη καθημερινή του ζωή όπου αναγκάζεται να "λύνει" μαθηματικά προβλήματα, χωρίς βέβαια να τα αναγνωρίζει ως τέτοια. Αφορμές για να καλλιεργηθούν δίνονται συχνά και η θάλασσα και η άμμος μπορούν να είναι εξαιρετικά εργαλεία για να εισάγετε το παιδί στη μαθηματική σκέψη. Η μαθηματική σκέψη δεν είναι τίποτα άλλο από τη δυνατότητα να μαζεύω δεδομένα, να επιλέγω μέθοδο, να δοκιμάζω και να "λύνω" το πρόβλημα.
3+1 προμαθηματικές έννοιες που μαθαίνουμε στη θάλασσα:
Κατηγοριοποίηση: Παίρνουμε διάφορα μικρά ή μεγάλα αντικείμενα που βρίσκουμε στη παραλία πχ. πέτρες, κοχύλια, ξυλάκια κτλ. και τα χωρίζουμε σε ομάδες-κατηγορίες ανάλογα με ένα χαρακτηριστικό τους πχ. μέγεθος, χρώμα, ιδιότητα.
Αντιστοίχιση ένα προς ένα: Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να αντιστοιχήσουμε κάθε αντικείμενο με άλλο ένα πχ. κάθε πέτρα με έναν άνθρωπο. Αφήστε λοιπόν να μοιράσει από μια πέτρα σε κάθε έναν της παρέας.
Μοτίβο-αλληλουχία: Φτιάξτε μια εύκολη επαναλαμβανόμενη σειρά από αντικείμενα πχ. πέτρα-κοχύλι-άμμος και αφήστε το παιδί να την επαναλάβει έτσι ακριβώς. Βοηθήστε με ερωτήσεις αν δυσκολεύεται πχ. "Ποιο έχει σειρά μετά τη πέτρα;"
Σειροθέτηση: Εδώ πρέπει να βάλουμε σε σειρά αντικείμενα ανάλογα με ένα μέγεθος που έχουμε επιλέξει πχ. τις πέτρες από τη μικρότερη στη μεγαλύτερη, από την ελαφρύτερη στη βαρύτερη κτλ.
Tips: Θα αλλάζετε το βαθμό δυσκολίας ανάλογα με την ηλικία του κάθε παιδιού. Επίσης αν το παιδί είναι αρκετά μικρό ασχοληθείτε πρώτα με την εκμάθηση των μεγεθών πχ. ελαφρύ-βαρύ, μικρό-μεγάλο κτλ. Τέλος φροντίστε σε όλη τη διάρκεια αυτών των παιχνιδιών να αναφέρεστε με μαθηματικούς όρους πχ. επόμενο, προηγούμενο, βαρύ, ελαφρύ, πρώτο, δεύτερο κτλ.
Απευθύνεται: Σε παιδιά προσχολικής ηλικίας αλλά και σε παιδιά με Ανωριμότητα που χρειάζεται να κατακτήσουν τις πρώτες προμαθηματικές έννοιες.
Δημοσίευση σχολίου