Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Το υπερκινητικό παιδί στη σχολική τάξη, χαρακτηριστικά και συμβουλές











Σε κάθε σχολική τάξη υπάρχουν ένα ή περισσότερα παιδιά που έχουν σύνδρομο ελλειμματικής προσοχής/ υπερκινητικότητας. Ο μαθητής με ΔΕΠ/Υ (το γράφω έτσι για συντομία) παρουσιάζει κάποιες συμπεριφορές διαφορετικές από το σύνολο, που μπορεί να είναι συνδυασμοί από τα παρακάτω:
- Ο μαθητής είναι ή μοιάζει αφηρημένος, δεν συμμετέχει στο μάθημα και πιθανότατα να μην ακούει τίποτα από ότι γίνεται στην τάξη.
- Σηκώνεται συχνά από την καρέκλα του, σπρώχνει το διπλανό του, σπρώχνει το θρανίο ή την καρέκλα και γενικά δυσκολεύεται να μείνει στη θέση του όλη την ώρα του μαθήματος. Φαίνεται νευρικός, κουνάει τα χέρια και τα πόδια.
- Δεν μπορεί να συγκεντρωθεί σε μια δραστηριότητα, συχνά ξεχνά τους κανόνες και τις οδηγίες ή τι πρέπει να κάνει.
- Βιάζεται να απαντήσει, απαντά πριν καν ολοκληρωθεί η ερώτηση, με αποτέλεσμα να κάνει λάθος!
- Κάνει λάθη απροσεξίας όταν γράφει, ακόμα και στην αντιγραφή, μπορεί να παραλείψει από μια λέξη μέχρι και ολόκληρη παράγραφο.
- Όταν διαβάζει χάνει "την γραμμή" και δεν ξέρει από που πρέπει να συνεχίσει. Σε αυτό βοηθά η χρήση μολυβιού.
- Δυσκολεύεται να ακολουθήσει οδηγίες, ειδικά αν οι οδηγίες είναι πιο πολύπλοκες. Έτσι συχνά χαζεύει αντί να προχωρά στην εργασία του, γιατί απλά δεν θυμάται ή δεν έχει καταλάβει τις οδηγίες που δόθηκαν!
- Ξεκινά μια δραστηριότητα, την παρατά στην μέση και πάει στην επόμενη. Συχνό φαινόμενο οι μισοτελειωμένες ασκήσεις.
- Χάνει πολύ συχνά τα πράγματά του, ξεχνά βιβλία και τετράδια στο σχολείο ή στο σπίτι.
Τρόποι για καλύτερη λειτουργία της σχολικής τάξης που έχει παιδιά με ΔΕΠ/Υ
- Καθημερινό πρόγραμμα
Τα παιδιά με ΔΕΠ/Υ λειτουργούν καλύτερα όταν το καθημερινό σχολικό πρόγραμμα τηρείται ή όταν ενημερώνονται έγκαιρα για τυχόν αλλαγές.
- Απλοί και κατανοητοί κανόνες
Για παράδειγμα γράψτε τα βήματα μιας εργασίας στον πίνακα π.χ. ένα σχεδιάγραμμα έκθεσης ή κάποιου μαθήματος.
- Βάλτε τα παιδιά με διακριτικό τρόπο να συμμετέχουν στο μάθημα.
π.χ. ένα βλέμμα, ένα απαλό άγγιγμα στην πλάτη ή ακόμα και ένα χαμόγελο επαναφέρουν το αφηρημένο παιδί. Ποτέ μην κάνετε αρνητικούς χαρακτηρισμούς! Βρείτε ένα θετικό τρόπο επικοινωνίας με το συγκεκριμένο μαθητή σας.
- Δώστε ευκαιρίες για κίνηση
Τα υπερκινητικά παιδιά πραγματικά δυσκολεύονται πολύ να καθίσουν σχετικά ακούνητα. Συχνά κάνουν φασαρία με την καρέκλα ή το θρανίο, ενοχλούν τους υπόλοιπους, σηκώνονται, κουνιούνται, και όλα αυτά ΄χωρίς να το θέλουν! Καλό είναι να δίνεται ευκαιρίες εκτόνωσης σε αυτούς τους μαθητές π.χ. να σβήσουν τον πίνακα, να αδειάσουν το καλάθι, να φέρουν ένα βιβλίο, να πάνε για φωτοτυπίες κ.λ.π
- Οπτικοακουστικό υλικό στη διδασκαλία
Φροντίστε να δίνετε οπτικο-ακουστικά ερεθίσματα στους μαθητές όπου είναι εφικτό π.χ. μουσική, τραγούδι, χρωματιστές κιμωλίες, εικόνες, βίντεο, χειροτεχνίες.
- Προσωπικές οδηγίες
Βεβαιωθείτε ότι το παιδί με ΔΕΠ/Υ έχει κατανοήσει τις οδηγίες που δώσατε στην τάξη.
- Ήσυχο και οργανωμένο περιβάλλον
Απομακρύνετε το παιδί με ΔΕΠ/Υ από θέση κοντά στο παράθυρο ή στην πόρτα, ώστε να έχει λιγότερα εξωτερικά ερεθίσματα. Τα θρανία να είναι καθαρά και με καλή τοποθέτηση στο χώρο. Δώστε περισσότερο χώρο στους μαθητές με ΔΕΠ/Υ, οπότε κι αν σπρώχνουν το θρανίο ή την καρέκλα να μην ενοχλούν τους άλλους.
- Υπενθύμιση χρόνου
Οι μαθητές με διάσπαση προσοχής δεν έχουν σωστή αίσθηση του χρόνου. Είναι σημαντικό να υπενθυμίζετε σε τακτά διαστήματα πόσο χρόνο έχουν για μια άσκηση ή στο διαγώνισμα.
- Σχεδιάγραμμα μαθήματος
Κάντε σχεδιάγραμμα του μαθήματος στον πίνακα ή σε φωτοτυπία και δώστε το στους μαθητές. Βοηθά πάρα πολύ!
- Επιβράβευση
Επιβραβεύστε την σωστή συμπεριφορά, την προσπάθεια και όχι μόνο το αποτέλεσμα!

Αυτά είναι ενδεικτικά κάποια πράγματα που συμβάλουν στην καλή λειτουργία της σχολικής τάξης. Ο κάθε εκπαιδευτικός μπορεί να προσθέσει και άλλα, με βάση τους μαθητές του και τις μαθησιακές δυσκολίες του κάθε παιδιού, αρκεί να υπάρχει θέληση και προσπάθεια!


πηγή το υπέροχο ιστιολόγιο
http://paidagwgos.blogspot.gr

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ήθη και έθιμα για το σαραντάρισμα ενός μωρού από τις super moms

Η γιαγι ά  μου ε ί ναι πρεβεζ ά να,,,,λοιπ ό ν,,τη τ ρί τη μ έ ρα έ φτιαξε χαλβ ά σιμιγδαλ έ νιο, κ έ ρασε ό λο τον κ ό σμο και κανονικ ά β ά ζεις και έ να κομμ ά τι στη κο ύ νια του μωρο ύ  (τοτε γενναγανε σπιτια τους ) γιατ ί  έ ρχονται οι μο ί ρες να μοιρ ώ σουν το παιδ ί ..... και πρ έ πει να τις φιλ έ ψουμε .... το κ ά ναμε και στα δυο μου παιδι ά....έ τσι για τ ο  τυπικ ό .... το θ εώρησα  πολ ύ  γλυκ ό .....  στα μέρη της μακεδονίας μια άλλη μαμά μας λέει το παρακάτω ... πας   σε τρια σπ ί τια και δ ί νουν στο μωρ ό βαμβ ά κι  για να γερ ά σει κ να βγ ά λει ά σπρα μαλλι ά , α υγό , δεν ξ έ ρω γιατ ί  και ζ ά χαρ η  για να ε ί ναι γλυκι ά η ζω ή  του. το αυγό καθ ώς μας λέει μια μαμά ακόμη είναι για να είναι καρπετό το πα ιδί και δίνουν και ένα νόμ ισμα για να είναι σιδερένιο εν ώ συμπληρώνουν το κουμπαρά του νεογέννητου για τα πρώτα του έξ οδα . εν ώ μ ί α άλλη μαμά θεσσαλονικιά συμπληρ ώνει όσο αφορά το σαρ άντισμα του βρέφους !όσο αφορά

Πώς να εκπαιδεύσετε το κουνελάκι σας να μη λερώνει παντού;

Τα κουνελάκια χρησιμοποιούν πάντα μια γωνία στο σπιτάκι ή το κλουβάκι τους για να κάνουν την ανάγκη τους και αυτό διευκολύνει πολύ την εκπαίδευσή τους για το πού θα λερώσουν. Ακόμα κι αν δεν σκοπεύετε να αφήσετε το κουνελάκι σας να τρέχει ελεύθερο μέσα στο σπίτι, καλό θα ήταν να μάθει να λερώνει ένα μέρος του κλουβιού και όχι ολόκληρο, θα σας γλιτώσει από επιπλέον δουλειά. Τα μεγαλύτερα σε ηλικία κουνέλια και αυτά που έχουν στειρωθεί είναι πολύ ευκολότερο να εκπαιδευτούν, ωστόσο και ένα μικρό σε ηλικία κουνελάκι μπορεί να εκπαιδευτεί να χρησιμοποιεί ένα μόνο μέρος. Αν έχετε περισσότερα από ένα κουνελάκια, αλλά το ένα από αυτά είναι εκπαιδευμένο, θα φροντίσει εκείνο να εκπαιδεύσει και τα υπόλοιπα. Κουνέλια που δεν έχουν στειρωθεί μπορεί να σας προκαλέσουν προβλήματα, μιας και θέλουν να οριοθετούν την περιοχή τους με τα ούρα τους. Εκπαιδεύστε το να λερώνει σε ένα δοχείο, αρκετά μεγάλο ώστε να χωράει το κουνελάκι σας ολόκληρο μέσα και να είναι άνετο. Ιδανικό μέγεθος εί

Διαγωνισμός Πρώτος του Ιούλη ! Λάβετε Μέρος !

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=329445657187179&set=a.329445627187182.1073741834.183616521770094&type=1&theater Ακολουθήστε όλα τα βήματα σωστά !!! Αφήστε κάτω εδώ στο post αυτό τό μήνυμα σας πως έχετε ακολουθήσει όλα τα βήματα σωστά!!!! Αφήστε το όνομα σας το προφίλ σας στο Facebook και το email αφού έχετε γίνει fan του Blog και έχετε ακολουθήσει κ τις 4 σελίδες των Handmade by Foteini Liakada moy  την UnderOutlet την Like Linguages και τις Chicates!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!