Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Τι συμβολίζουν οι παιδικές ζωγραφιές


Βρήκα ένα ακόμη πολύ ενδιαφέρον ιστολόγιο και το συγκεκριμένο άρθρο μου κέντρισε την προσοχή ....
Πολλές φορές έχω αναρρωτηθεί τί αισθάνεται το παιδί μου. Τι σκέφτεται όταν δεν το ακούω να μιλά και καταλαβαίνω πως το μυαλό του ταξιδεύει, ανάμεσα στη χώρα της παιδικής φαντασίας και της πραγματικότητας των ενηλίκων. Θα μπορούσαμε άραγε να λάβουμε ορισμένες απαντήσεις; Οι ειδικοί λένε πως ναι. Αυτά που δεν εκφράζουν με το λόγια τα παιδιά μας, τα εκφράζουν μέσα από τις ζωγραφιές τους. Τα σχέδια που αποτυπώνουν σε μια κόλλα λευκό χαρτί. Εμείς αρκεί ν’ ανοίξουμε τα μάτια μας καλά για να γνωρίσουμε λίγο καλύτερα τα παιδιά μας… Αυτό κατάλαβα όταν διάβασα το άρθρο της Αλεξάνδρας Καππάτου. Της παιδοψυχολόγου που -όπως μου είπε- έχει αποφασίσει εν μέσω κρίσης να μοιράζεται απλόχερα με τους γύρω της, όλα όσα της έμαθε η επιστήμη της!
“Tελευταία οι γονείς δείχνουν ολοένα και περισσότερο ενδιαφέρον για το τι μπορεί να συμβολίζουν τα σχέδια των παιδιών τους. Έχει γίνει πια γνωστό ότι το παιδικό σχέδιο αποτελεί ένα μέσο γνωριμίας αλλά και προσέγγισης με το μαγικό κόσμο των παιδιών. Mας δίνεται η ευκαιρία να επικοινωνήσουμε μαζί του αλλά και να διαπιστώσουμε το πώς αισθάνεται.
Πιο συγκεκριμένα, το παιδί ζωγραφίζοντας διάφορα απλοϊκά για μας σύμβολα, όπως τον ήλιο, το σπίτι, το δέντρο, τον άνθρωπο κ.ά, στέλνει τα μηνύματά του, εκφράζει τις απορίες, τα ερωτήματά του και τους προβληματισμούς του, πράγματα που καλούμαστε να αποκωδικοποιήσουμε.
H αξία, λοιπόν, του σχεδίου είναι αναμφισβήτητη και αποτελεί πολύτιμο «εργαλείο» των ειδικών στο διαγνωστικό και θεραπευτικό
τομέα. O τρόπος, όμως, με τον οποίο το παιδί θα ιχνογραφήσει, δεν είναι δεδομένος. Είναι μια διαδικασία που κατακτά σταδιακά.
Aπό τη στιγμή που μαθαίνει να βαδίζει, κάνει τις πρώτες σχεδιαστικές απόπειρές του, που είναι οι γνωστές στους περισσότερους γονείς ως «μουντζούρες». Tο ίδιο αισθάνεται μεγάλη ικανοποίηση από το κατόρθωμά του και το επαναλαμβάνει διαρκώς. Eνώ βελτιώνεται η κινητικότητά του, προσπαθεί να φτιάξει τον κύκλο ή ένα υποτιθέμενο σπίτι ή δένδρο, που για μας μπορεί να είναι «ακαταλαβίστικο», για το ίδιο όμως είναι απόλυτα κατανοητό.
Περίπου στα 3 χρόνια του, καταφέρνει να σχεδιάσει τον άνθρωπο, ενώ από τα 4 χρόνια, τα θέματα των σχεδίων του εμπλουτίζονται, γιατί απεικονίζει όχι μόνο αυτό που βλέπει, αλλά κι αυτό που ξέρει, ιδιαίτερα αν ακολουθεί συστηματική προσχολική εκπαίδευση. Έτσι μας επιτρέπεται να παρατηρήσουμε την εξέλιξή του. Eξάλλου, σε αυτή την ηλικία (4-6), παρατηρείται η μεγαλύτερη παραγωγή σχεδίων. Aπό τα 9 χρόνια το παιδί αναπαριστά όσο το δυνατόν πιο πιστά αυτό που βλέπει, δίνοντας σημασία στις λεπτομέρειες. Mπαίνοντας στην εφηβεία το ιχνογράφημα έρχεται δεύτερο, μια και προτιμά άλλους τρόπους έκφρασης.
Tα θέματα που επιλέγουν τα παιδιά εξαρτώνται από το βαθμό ωριμότητάς τους, το φύλο τους, τα βιώματά τους κι άλλους παράγοντες. Συνήθως επαναλαμβάνουν στις ζωγραφιές τους τα πολιτιστικά και ιδεολογικά «πιστεύω» της οικογένειας και του κοινωνικού περίγυρου.”
Διαβάζοντάς το, σκέφτομαι… τί μένει να κάνουμε ως γονείς; Να φροντίσουμε να ωριμάσουν ομαλά τα παιδιά μας, να τους προσφέρουμε θετικά βιώματα, να τα μυήσουμε σε μια πραγματικότητα “πασπαλισμένη” όμως με περισσότερη αισιοδοξία, υπευθυνότητα αλλά και διάθεση για το καλύτερο απ’ αυτήν που ίσως εμείς αισθανόμαστε πια ως μεγάλοι. Δύσκολο δεν λέω, αλλά αξίζει να προσπαθήσει κανείς…
Αλεξάνδρα Καππάτου, ψυχολόγος-παιδοψυχολόγος για το monohamogela.gr
- See more at: http://monohamogela.gr/2013/02/ti-symvolizoun-oi-paidikes-zografies/#sthash.oY9zVHFX.dpuf
σας παραθέτω και τον σύνδεσμο του ιστιολογίου 



Πολλές φορές έχω αναρρωτηθεί τί αισθάνεται το παιδί μου. Τι σκέφτεται όταν δεν το ακούω να μιλά και καταλαβαίνω πως το μυαλό του ταξιδεύει, ανάμεσα στη χώρα της παιδικής φαντασίας και της πραγματικότητας των ενηλίκων. Θα μπορούσαμε άραγε να λάβουμε ορισμένες απαντήσεις; Οι ειδικοί λένε πως ναι. Αυτά που δεν εκφράζουν με το λόγια τα παιδιά μας, τα εκφράζουν μέσα από τις ζωγραφιές τους. Τα σχέδια που αποτυπώνουν σε μια κόλλα λευκό χαρτί. Εμείς αρκεί ν’ ανοίξουμε τα μάτια μας καλά για να γνωρίσουμε λίγο καλύτερα τα παιδιά μας… Αυτό κατάλαβα όταν διάβασα το άρθρο της Αλεξάνδρας Καππάτου. Της παιδοψυχολόγου που -όπως μου είπε- έχει αποφασίσει εν μέσω κρίσης να μοιράζεται απλόχερα με τους γύρω της, όλα όσα της έμαθε η επιστήμη της!
“Tελευταία οι γονείς δείχνουν ολοένα και περισσότερο ενδιαφέρον για το τι μπορεί να συμβολίζουν τα σχέδια των παιδιών τους. Έχει γίνει πια γνωστό ότι το παιδικό σχέδιο αποτελεί ένα μέσο γνωριμίας αλλά και προσέγγισης με το μαγικό κόσμο των παιδιών. Mας δίνεται η ευκαιρία να επικοινωνήσουμε μαζί του αλλά και να διαπιστώσουμε το πώς αισθάνεται.
Πιο συγκεκριμένα, το παιδί ζωγραφίζοντας διάφορα απλοϊκά για μας σύμβολα, όπως τον ήλιο, το σπίτι, το δέντρο, τον άνθρωπο κ.ά, στέλνει τα μηνύματά του, εκφράζει τις απορίες, τα ερωτήματά του και τους προβληματισμούς του, πράγματα που καλούμαστε να αποκωδικοποιήσουμε.
H αξία, λοιπόν, του σχεδίου είναι αναμφισβήτητη και αποτελεί πολύτιμο «εργαλείο» των ειδικών στο διαγνωστικό και θεραπευτικό
τομέα. O τρόπος, όμως, με τον οποίο το παιδί θα ιχνογραφήσει, δεν είναι δεδομένος. Είναι μια διαδικασία που κατακτά σταδιακά.
Aπό τη στιγμή που μαθαίνει να βαδίζει, κάνει τις πρώτες σχεδιαστικές απόπειρές του, που είναι οι γνωστές στους περισσότερους γονείς ως «μουντζούρες». Tο ίδιο αισθάνεται μεγάλη ικανοποίηση από το κατόρθωμά του και το επαναλαμβάνει διαρκώς. Eνώ βελτιώνεται η κινητικότητά του, προσπαθεί να φτιάξει τον κύκλο ή ένα υποτιθέμενο σπίτι ή δένδρο, που για μας μπορεί να είναι «ακαταλαβίστικο», για το ίδιο όμως είναι απόλυτα κατανοητό.
Περίπου στα 3 χρόνια του, καταφέρνει να σχεδιάσει τον άνθρωπο, ενώ από τα 4 χρόνια, τα θέματα των σχεδίων του εμπλουτίζονται, γιατί απεικονίζει όχι μόνο αυτό που βλέπει, αλλά κι αυτό που ξέρει, ιδιαίτερα αν ακολουθεί συστηματική προσχολική εκπαίδευση. Έτσι μας επιτρέπεται να παρατηρήσουμε την εξέλιξή του. Eξάλλου, σε αυτή την ηλικία (4-6), παρατηρείται η μεγαλύτερη παραγωγή σχεδίων. Aπό τα 9 χρόνια το παιδί αναπαριστά όσο το δυνατόν πιο πιστά αυτό που βλέπει, δίνοντας σημασία στις λεπτομέρειες. Mπαίνοντας στην εφηβεία το ιχνογράφημα έρχεται δεύτερο, μια και προτιμά άλλους τρόπους έκφρασης.
Tα θέματα που επιλέγουν τα παιδιά εξαρτώνται από το βαθμό ωριμότητάς τους, το φύλο τους, τα βιώματά τους κι άλλους παράγοντες. Συνήθως επαναλαμβάνουν στις ζωγραφιές τους τα πολιτιστικά και ιδεολογικά «πιστεύω» της οικογένειας και του κοινωνικού περίγυρου.”
Διαβάζοντάς το, σκέφτομαι… τί μένει να κάνουμε ως γονείς; Να φροντίσουμε να ωριμάσουν ομαλά τα παιδιά μας, να τους προσφέρουμε θετικά βιώματα, να τα μυήσουμε σε μια πραγματικότητα “πασπαλισμένη” όμως με περισσότερη αισιοδοξία, υπευθυνότητα αλλά και διάθεση για το καλύτερο απ’ αυτήν που ίσως εμείς αισθανόμαστε πια ως μεγάλοι. Δύσκολο δεν λέω, αλλά αξίζει να προσπαθήσει κανείς…
Αλεξάνδρα Καππάτου, ψυχολόγος-παιδοψυχολόγος για το monohamogela.gr
- See more at: http://monohamogela.gr/2013/02/ti-symvolizoun-oi-paidikes-zografies/#sthash.oY9zVHFX.dpuf
αλλά και το σχετικό κείμενο 
θα το βρείτε στο ιστιολόγιοι που θα σας πει ακριβώς τι συμβαίνει και τι θέλει να εκφράσει το παιδί μέσα από τις ζωγραφίες του !!
Πολλές φορές έχω αναρρωτηθεί τί αισθάνεται το παιδί μου. Τι σκέφτεται όταν δεν το ακούω να μιλά και καταλαβαίνω πως το μυαλό του ταξιδεύει, ανάμεσα στη χώρα της παιδικής φαντασίας και της πραγματικότητας των ενηλίκων. Θα μπορούσαμε άραγε να λάβουμε ορισμένες απαντήσεις; Οι ειδικοί λένε πως ναι. Αυτά που δεν εκφράζουν με το λόγια τα παιδιά μας, τα εκφράζουν μέσα από τις ζωγραφιές τους. Τα σχέδια που αποτυπώνουν σε μια κόλλα λευκό χαρτί. Εμείς αρκεί ν’ ανοίξουμε τα μάτια μας καλά για να γνωρίσουμε λίγο καλύτερα τα παιδιά μας… Αυτό κατάλαβα όταν διάβασα το άρθρο της Αλεξάνδρας Καππάτου. Της παιδοψυχολόγου που -όπως μου είπε- έχει αποφασίσει εν μέσω κρίσης να μοιράζεται απλόχερα με τους γύρω της, όλα όσα της έμαθε η επιστήμη της!
“Tελευταία οι γονείς δείχνουν ολοένα και περισσότερο ενδιαφέρον για το τι μπορεί να συμβολίζουν τα σχέδια των παιδιών τους. Έχει γίνει πια γνωστό ότι το παιδικό σχέδιο αποτελεί ένα μέσο γνωριμίας αλλά και προσέγγισης με το μαγικό κόσμο των παιδιών. Mας δίνεται η ευκαιρία να επικοινωνήσουμε μαζί του αλλά και να διαπιστώσουμε το πώς αισθάνεται.
Πιο συγκεκριμένα, το παιδί ζωγραφίζοντας διάφορα απλοϊκά για μας σύμβολα, όπως τον ήλιο, το σπίτι, το δέντρο, τον άνθρωπο κ.ά, στέλνει τα μηνύματά του, εκφράζει τις απορίες, τα ερωτήματά του και τους προβληματισμούς του, πράγματα που καλούμαστε να αποκωδικοποιήσουμε.
H αξία, λοιπόν, του σχεδίου είναι αναμφισβήτητη και αποτελεί πολύτιμο «εργαλείο» των ειδικών στο διαγνωστικό και θεραπευτικό
τομέα. O τρόπος, όμως, με τον οποίο το παιδί θα ιχνογραφήσει, δεν είναι δεδομένος. Είναι μια διαδικασία που κατακτά σταδιακά.
Aπό τη στιγμή που μαθαίνει να βαδίζει, κάνει τις πρώτες σχεδιαστικές απόπειρές του, που είναι οι γνωστές στους περισσότερους γονείς ως «μουντζούρες». Tο ίδιο αισθάνεται μεγάλη ικανοποίηση από το κατόρθωμά του και το επαναλαμβάνει διαρκώς. Eνώ βελτιώνεται η κινητικότητά του, προσπαθεί να φτιάξει τον κύκλο ή ένα υποτιθέμενο σπίτι ή δένδρο, που για μας μπορεί να είναι «ακαταλαβίστικο», για το ίδιο όμως είναι απόλυτα κατανοητό.
Περίπου στα 3 χρόνια του, καταφέρνει να σχεδιάσει τον άνθρωπο, ενώ από τα 4 χρόνια, τα θέματα των σχεδίων του εμπλουτίζονται, γιατί απεικονίζει όχι μόνο αυτό που βλέπει, αλλά κι αυτό που ξέρει, ιδιαίτερα αν ακολουθεί συστηματική προσχολική εκπαίδευση. Έτσι μας επιτρέπεται να παρατηρήσουμε την εξέλιξή του. Eξάλλου, σε αυτή την ηλικία (4-6), παρατηρείται η μεγαλύτερη παραγωγή σχεδίων. Aπό τα 9 χρόνια το παιδί αναπαριστά όσο το δυνατόν πιο πιστά αυτό που βλέπει, δίνοντας σημασία στις λεπτομέρειες. Mπαίνοντας στην εφηβεία το ιχνογράφημα έρχεται δεύτερο, μια και προτιμά άλλους τρόπους έκφρασης.
Tα θέματα που επιλέγουν τα παιδιά εξαρτώνται από το βαθμό ωριμότητάς τους, το φύλο τους, τα βιώματά τους κι άλλους παράγοντες. Συνήθως επαναλαμβάνουν στις ζωγραφιές τους τα πολιτιστικά και ιδεολογικά «πιστεύω» της οικογένειας και του κοινωνικού περίγυρου.”
Διαβάζοντάς το, σκέφτομαι… τί μένει να κάνουμε ως γονείς; Να φροντίσουμε να ωριμάσουν ομαλά τα παιδιά μας, να τους προσφέρουμε θετικά βιώματα, να τα μυήσουμε σε μια πραγματικότητα “πασπαλισμένη” όμως με περισσότερη αισιοδοξία, υπευθυνότητα αλλά και διάθεση για το καλύτερο απ’ αυτήν που ίσως εμείς αισθανόμαστε πια ως μεγάλοι. Δύσκολο δεν λέω, αλλά αξίζει να προσπαθήσει κανείς…
Αλεξάνδρα Καππάτου, ψυχολόγος-παιδοψυχολόγος για το monohamogela.gr
- See more at: http://monohamogela.gr/2013/02/ti-symvolizoun-oi-paidikes-zografies/#sthash.oY9zVHFX.dpuf

Πολλές φορές έχω αναρρωτηθεί τί αισθάνεται το παιδί μου. Τι σκέφτεται όταν δεν το ακούω να μιλά και καταλαβαίνω πως το μυαλό του ταξιδεύει, ανάμεσα στη χώρα της παιδικής φαντασίας και της πραγματικότητας των ενηλίκων. Θα μπορούσαμε άραγε να λάβουμε ορισμένες απαντήσεις; Οι ειδικοί λένε πως ναι. Αυτά που δεν εκφράζουν με το λόγια τα παιδιά μας, τα εκφράζουν μέσα από τις ζωγραφιές τους. Τα σχέδια που αποτυπώνουν σε μια κόλλα λευκό χαρτί. Εμείς αρκεί ν’ ανοίξουμε τα μάτια μας καλά για να γνωρίσουμε λίγο καλύτερα τα παιδιά μας… Αυτό κατάλαβα όταν διάβασα το άρθρο της Αλεξάνδρας Καππάτου. Της παιδοψυχολόγου που -όπως μου είπε- έχει αποφασίσει εν μέσω κρίσης να μοιράζεται απλόχερα με τους γύρω της, όλα όσα της έμαθε η επιστήμη της!
“Tελευταία οι γονείς δείχνουν ολοένα και περισσότερο ενδιαφέρον για το τι μπορεί να συμβολίζουν τα σχέδια των παιδιών τους. Έχει γίνει πια γνωστό ότι το παιδικό σχέδιο αποτελεί ένα μέσο γνωριμίας αλλά και προσέγγισης με το μαγικό κόσμο των παιδιών. Mας δίνεται η ευκαιρία να επικοινωνήσουμε μαζί του αλλά και να διαπιστώσουμε το πώς αισθάνεται.
Πιο συγκεκριμένα, το παιδί ζωγραφίζοντας διάφορα απλοϊκά για μας σύμβολα, όπως τον ήλιο, το σπίτι, το δέντρο, τον άνθρωπο κ.ά, στέλνει τα μηνύματά του, εκφράζει τις απορίες, τα ερωτήματά του και τους προβληματισμούς του, πράγματα που καλούμαστε να αποκωδικοποιήσουμε.
H αξία, λοιπόν, του σχεδίου είναι αναμφισβήτητη και αποτελεί πολύτιμο «εργαλείο» των ειδικών στο διαγνωστικό και θεραπευτικό
τομέα. O τρόπος, όμως, με τον οποίο το παιδί θα ιχνογραφήσει, δεν είναι δεδομένος. Είναι μια διαδικασία που κατακτά σταδιακά.
Aπό τη στιγμή που μαθαίνει να βαδίζει, κάνει τις πρώτες σχεδιαστικές απόπειρές του, που είναι οι γνωστές στους περισσότερους γονείς ως «μουντζούρες». Tο ίδιο αισθάνεται μεγάλη ικανοποίηση από το κατόρθωμά του και το επαναλαμβάνει διαρκώς. Eνώ βελτιώνεται η κινητικότητά του, προσπαθεί να φτιάξει τον κύκλο ή ένα υποτιθέμενο σπίτι ή δένδρο, που για μας μπορεί να είναι «ακαταλαβίστικο», για το ίδιο όμως είναι απόλυτα κατανοητό.
Περίπου στα 3 χρόνια του, καταφέρνει να σχεδιάσει τον άνθρωπο, ενώ από τα 4 χρόνια, τα θέματα των σχεδίων του εμπλουτίζονται, γιατί απεικονίζει όχι μόνο αυτό που βλέπει, αλλά κι αυτό που ξέρει, ιδιαίτερα αν ακολουθεί συστηματική προσχολική εκπαίδευση. Έτσι μας επιτρέπεται να παρατηρήσουμε την εξέλιξή του. Eξάλλου, σε αυτή την ηλικία (4-6), παρατηρείται η μεγαλύτερη παραγωγή σχεδίων. Aπό τα 9 χρόνια το παιδί αναπαριστά όσο το δυνατόν πιο πιστά αυτό που βλέπει, δίνοντας σημασία στις λεπτομέρειες. Mπαίνοντας στην εφηβεία το ιχνογράφημα έρχεται δεύτερο, μια και προτιμά άλλους τρόπους έκφρασης.
Tα θέματα που επιλέγουν τα παιδιά εξαρτώνται από το βαθμό ωριμότητάς τους, το φύλο τους, τα βιώματά τους κι άλλους παράγοντες. Συνήθως επαναλαμβάνουν στις ζωγραφιές τους τα πολιτιστικά και ιδεολογικά «πιστεύω» της οικογένειας και του κοινωνικού περίγυρου.”
Διαβάζοντάς το, σκέφτομαι… τί μένει να κάνουμε ως γονείς; Να φροντίσουμε να ωριμάσουν ομαλά τα παιδιά μας, να τους προσφέρουμε θετικά βιώματα, να τα μυήσουμε σε μια πραγματικότητα “πασπαλισμένη” όμως με περισσότερη αισιοδοξία, υπευθυνότητα αλλά και διάθεση για το καλύτερο απ’ αυτήν που ίσως εμείς αισθανόμαστε πια ως μεγάλοι. Δύσκολο δεν λέω, αλλά αξίζει να προσπαθήσει κανείς…
Αλεξάνδρα Καππάτου, ψυχολόγος-παιδοψυχολόγος για το monohamogela.gr
- See more at: http://monohamogela.gr/2013/02/ti-symvolizoun-oi-paidikes-zografies/#sthash.oY9zVHFX.dpuf


Πολλές φορές έχω αναρρωτηθεί τί αισθάνεται το παιδί μου. Τι σκέφτεται όταν δεν το ακούω να μιλά και καταλαβαίνω πως το μυαλό του ταξιδεύει, ανάμεσα στη χώρα της παιδικής φαντασίας και της πραγματικότητας των ενηλίκων. Θα μπορούσαμε άραγε να λάβουμε ορισμένες απαντήσεις; Οι ειδικοί λένε πως ναι. Αυτά που δεν εκφράζουν με το λόγια τα παιδιά μας, τα εκφράζουν μέσα από τις ζωγραφιές τους. Τα σχέδια που αποτυπώνουν σε μια κόλλα λευκό χαρτί. Εμείς αρκεί ν’ ανοίξουμε τα μάτια μας καλά για να γνωρίσουμε λίγο καλύτερα τα παιδιά μας… Αυτό κατάλαβα όταν διάβασα το άρθρο της Αλεξάνδρας Καππάτου. Της παιδοψυχολόγου που -όπως μου είπε- έχει αποφασίσει εν μέσω κρίσης να μοιράζεται απλόχερα με τους γύρω της, όλα όσα της έμαθε η επιστήμη της!

Tελευταία οι γονείς δείχνουν ολοένα και περισσότερο ενδιαφέρον για το τι μπορεί να συμβολίζουν τα σχέδια των παιδιών τους. Έχει γίνει πια γνωστό ότι το παιδικό σχέδιο αποτελεί ένα μέσο γνωριμίας αλλά και προσέγγισης με το μαγικό κόσμο των παιδιών. Mας δίνεται η ευκαιρία να επικοινωνήσουμε μαζί του αλλά και να διαπιστώσουμε το πώς αισθάνεται.

Πιο συγκεκριμένα, το παιδί ζωγραφίζοντας διάφορα απλοϊκά για μας σύμβολα, όπως τον ήλιο, το σπίτι, το δέντρο, τον άνθρωπο κ.ά, στέλνει τα μηνύματά του, εκφράζει τις απορίες, τα ερωτήματά του και τους προβληματισμούς του, πράγματα που καλούμαστε να αποκωδικοποιήσουμε.

H αξία, λοιπόν, του σχεδίου είναι αναμφισβήτητη και αποτελεί πολύτιμο «εργαλείο» των ειδικών στο διαγνωστικό και θεραπευτικό

τομέα. O τρόπος, όμως, με τον οποίο το παιδί θα ιχνογραφήσει, δεν είναι δεδομένος. Είναι μια διαδικασία που κατακτά σταδιακά.

Aπό τη στιγμή που μαθαίνει να βαδίζει, κάνει τις πρώτες σχεδιαστικές απόπειρές του, που είναι οι γνωστές στους περισσότερους γονείς ως «μουντζούρες». Tο ίδιο αισθάνεται μεγάλη ικανοποίηση από το κατόρθωμά του και το επαναλαμβάνει διαρκώς. Eνώ βελτιώνεται η κινητικότητά του, προσπαθεί να φτιάξει τον κύκλο ή ένα υποτιθέμενο σπίτι ή δένδρο, που για μας μπορεί να είναι «ακαταλαβίστικο», για το ίδιο όμως είναι απόλυτα κατανοητό.

Περίπου στα 3 χρόνια του, καταφέρνει να σχεδιάσει τον άνθρωπο, ενώ από τα 4 χρόνια, τα θέματα των σχεδίων του εμπλουτίζονται, γιατί απεικονίζει όχι μόνο αυτό που βλέπει, αλλά κι αυτό που ξέρει, ιδιαίτερα αν ακολουθεί συστηματική προσχολική εκπαίδευση. Έτσι μας επιτρέπεται να παρατηρήσουμε την εξέλιξή του. Eξάλλου, σε αυτή την ηλικία (4-6), παρατηρείται η μεγαλύτερη παραγωγή σχεδίων. Aπό τα 9 χρόνια το παιδί αναπαριστά όσο το δυνατόν πιο πιστά αυτό που βλέπει, δίνοντας σημασία στις λεπτομέρειες. Mπαίνοντας στην εφηβεία το ιχνογράφημα έρχεται δεύτερο, μια και προτιμά άλλους τρόπους έκφρασης.

Tα θέματα που επιλέγουν τα παιδιά εξαρτώνται από το βαθμό ωριμότητάς τους, το φύλο τους, τα βιώματά τους κι άλλους παράγοντες. Συνήθως επαναλαμβάνουν στις ζωγραφιές τους τα πολιτιστικά και ιδεολογικά «πιστεύω» της οικογένειας και του κοινωνικού περίγυρου.”

Διαβάζοντάς το, σκέφτομαι… τί μένει να κάνουμε ως γονείς; Να φροντίσουμε να ωριμάσουν ομαλά τα παιδιά μας, να τους προσφέρουμε θετικά βιώματα, να τα μυήσουμε σε μια πραγματικότητα “πασπαλισμένη” όμως με περισσότερη αισιοδοξία, υπευθυνότητα αλλά και διάθεση για το καλύτερο απ’ αυτήν που ίσως εμείς αισθανόμαστε πια ως μεγάλοι. Δύσκολο δεν λέω, αλλά αξίζει να προσπαθήσει κανείς…

Αλεξάνδρα Καππάτου, ψυχολόγος-παιδοψυχολόγος για το monohamogela.gr
- See more at: http://monohamogela.gr/2013/02/ti-symvolizoun-oi-paidikes-zografies/#sthash.oY9zVHFX.dpuf



Πολλές φορές έχω αναρρωτηθεί τί αισθάνεται το παιδί μου. Τι σκέφτεται όταν δεν το ακούω να μιλά και καταλαβαίνω πως το μυαλό του ταξιδεύει, ανάμεσα στη χώρα της παιδικής φαντασίας και της πραγματικότητας των ενηλίκων. Θα μπορούσαμε άραγε να λάβουμε ορισμένες απαντήσεις; Οι ειδικοί λένε πως ναι. Αυτά που δεν εκφράζουν με το λόγια τα παιδιά μας, τα εκφράζουν μέσα από τις ζωγραφιές τους. Τα σχέδια που αποτυπώνουν σε μια κόλλα λευκό χαρτί. Εμείς αρκεί ν’ ανοίξουμε τα μάτια μας καλά για να γνωρίσουμε λίγο καλύτερα τα παιδιά μας… Αυτό κατάλαβα όταν διάβασα το άρθρο της Αλεξάνδρας Καππάτου. Της παιδοψυχολόγου που -όπως μου είπε- έχει αποφασίσει εν μέσω κρίσης να μοιράζεται απλόχερα με τους γύρω της, όλα όσα της έμαθε η επιστήμη της!
“Tελευταία οι γονείς δείχνουν ολοένα και περισσότερο ενδιαφέρον για το τι μπορεί να συμβολίζουν τα σχέδια των παιδιών τους. Έχει γίνει πια γνωστό ότι το παιδικό σχέδιο αποτελεί ένα μέσο γνωριμίας αλλά και προσέγγισης με το μαγικό κόσμο των παιδιών. Mας δίνεται η ευκαιρία να επικοινωνήσουμε μαζί του αλλά και να διαπιστώσουμε το πώς αισθάνεται.
Πιο συγκεκριμένα, το παιδί ζωγραφίζοντας διάφορα απλοϊκά για μας σύμβολα, όπως τον ήλιο, το σπίτι, το δέντρο, τον άνθρωπο κ.ά, στέλνει τα μηνύματά του, εκφράζει τις απορίες, τα ερωτήματά του και τους προβληματισμούς του, πράγματα που καλούμαστε να αποκωδικοποιήσουμε.
H αξία, λοιπόν, του σχεδίου είναι αναμφισβήτητη και αποτελεί πολύτιμο «εργαλείο» των ειδικών στο διαγνωστικό και θεραπευτικό
τομέα. O τρόπος, όμως, με τον οποίο το παιδί θα ιχνογραφήσει, δεν είναι δεδομένος. Είναι μια διαδικασία που κατακτά σταδιακά.
Aπό τη στιγμή που μαθαίνει να βαδίζει, κάνει τις πρώτες σχεδιαστικές απόπειρές του, που είναι οι γνωστές στους περισσότερους γονείς ως «μουντζούρες». Tο ίδιο αισθάνεται μεγάλη ικανοποίηση από το κατόρθωμά του και το επαναλαμβάνει διαρκώς. Eνώ βελτιώνεται η κινητικότητά του, προσπαθεί να φτιάξει τον κύκλο ή ένα υποτιθέμενο σπίτι ή δένδρο, που για μας μπορεί να είναι «ακαταλαβίστικο», για το ίδιο όμως είναι απόλυτα κατανοητό.
Περίπου στα 3 χρόνια του, καταφέρνει να σχεδιάσει τον άνθρωπο, ενώ από τα 4 χρόνια, τα θέματα των σχεδίων του εμπλουτίζονται, γιατί απεικονίζει όχι μόνο αυτό που βλέπει, αλλά κι αυτό που ξέρει, ιδιαίτερα αν ακολουθεί συστηματική προσχολική εκπαίδευση. Έτσι μας επιτρέπεται να παρατηρήσουμε την εξέλιξή του. Eξάλλου, σε αυτή την ηλικία (4-6), παρατηρείται η μεγαλύτερη παραγωγή σχεδίων. Aπό τα 9 χρόνια το παιδί αναπαριστά όσο το δυνατόν πιο πιστά αυτό που βλέπει, δίνοντας σημασία στις λεπτομέρειες. Mπαίνοντας στην εφηβεία το ιχνογράφημα έρχεται δεύτερο, μια και προτιμά άλλους τρόπους έκφρασης.
Tα θέματα που επιλέγουν τα παιδιά εξαρτώνται από το βαθμό ωριμότητάς τους, το φύλο τους, τα βιώματά τους κι άλλους παράγοντες. Συνήθως επαναλαμβάνουν στις ζωγραφιές τους τα πολιτιστικά και ιδεολογικά «πιστεύω» της οικογένειας και του κοινωνικού περίγυρου.”
Διαβάζοντάς το, σκέφτομαι… τί μένει να κάνουμε ως γονείς; Να φροντίσουμε να ωριμάσουν ομαλά τα παιδιά μας, να τους προσφέρουμε θετικά βιώματα, να τα μυήσουμε σε μια πραγματικότητα “πασπαλισμένη” όμως με περισσότερη αισιοδοξία, υπευθυνότητα αλλά και διάθεση για το καλύτερο απ’ αυτήν που ίσως εμείς αισθανόμαστε πια ως μεγάλοι. Δύσκολο δεν λέω, αλλά αξίζει να προσπαθήσει κανείς…
Αλεξάνδρα Καππάτου, ψυχολόγος-παιδοψυχολόγος για το monohamogela.gr
- See more at: http://monohamogela.gr/2013/02/ti-symvolizoun-oi-paidikes-zografies/#sthash.oY9zVHFX.dpuf



Πολλές φορές έχω αναρρωτηθεί τί αισθάνεται το παιδί μου. Τι σκέφτεται όταν δεν το ακούω να μιλά και καταλαβαίνω πως το μυαλό του ταξιδεύει, ανάμεσα στη χώρα της παιδικής φαντασίας και της πραγματικότητας των ενηλίκων. Θα μπορούσαμε άραγε να λάβουμε ορισμένες απαντήσεις; Οι ειδικοί λένε πως ναι. Αυτά που δεν εκφράζουν με το λόγια τα παιδιά μας, τα εκφράζουν μέσα από τις ζωγραφιές τους. Τα σχέδια που αποτυπώνουν σε μια κόλλα λευκό χαρτί. Εμείς αρκεί ν’ ανοίξουμε τα μάτια μας καλά για να γνωρίσουμε λίγο καλύτερα τα παιδιά μας… Αυτό κατάλαβα όταν διάβασα το άρθρο της Αλεξάνδρας Καππάτου. Της παιδοψυχολόγου που -όπως μου είπε- έχει αποφασίσει εν μέσω κρίσης να μοιράζεται απλόχερα με τους γύρω της, όλα όσα της έμαθε η επιστήμη της!
“Tελευταία οι γονείς δείχνουν ολοένα και περισσότερο ενδιαφέρον για το τι μπορεί να συμβολίζουν τα σχέδια των παιδιών τους. Έχει γίνει πια γνωστό ότι το παιδικό σχέδιο αποτελεί ένα μέσο γνωριμίας αλλά και προσέγγισης με το μαγικό κόσμο των παιδιών. Mας δίνεται η ευκαιρία να επικοινωνήσουμε μαζί του αλλά και να διαπιστώσουμε το πώς αισθάνεται.
Πιο συγκεκριμένα, το παιδί ζωγραφίζοντας διάφορα απλοϊκά για μας σύμβολα, όπως τον ήλιο, το σπίτι, το δέντρο, τον άνθρωπο κ.ά, στέλνει τα μηνύματά του, εκφράζει τις απορίες, τα ερωτήματά του και τους προβληματισμούς του, πράγματα που καλούμαστε να αποκωδικοποιήσουμε.
H αξία, λοιπόν, του σχεδίου είναι αναμφισβήτητη και αποτελεί πολύτιμο «εργαλείο» των ειδικών στο διαγνωστικό και θεραπευτικό
τομέα. O τρόπος, όμως, με τον οποίο το παιδί θα ιχνογραφήσει, δεν είναι δεδομένος. Είναι μια διαδικασία που κατακτά σταδιακά.
Aπό τη στιγμή που μαθαίνει να βαδίζει, κάνει τις πρώτες σχεδιαστικές απόπειρές του, που είναι οι γνωστές στους περισσότερους γονείς ως «μουντζούρες». Tο ίδιο αισθάνεται μεγάλη ικανοποίηση από το κατόρθωμά του και το επαναλαμβάνει διαρκώς. Eνώ βελτιώνεται η κινητικότητά του, προσπαθεί να φτιάξει τον κύκλο ή ένα υποτιθέμενο σπίτι ή δένδρο, που για μας μπορεί να είναι «ακαταλαβίστικο», για το ίδιο όμως είναι απόλυτα κατανοητό.
Περίπου στα 3 χρόνια του, καταφέρνει να σχεδιάσει τον άνθρωπο, ενώ από τα 4 χρόνια, τα θέματα των σχεδίων του εμπλουτίζονται, γιατί απεικονίζει όχι μόνο αυτό που βλέπει, αλλά κι αυτό που ξέρει, ιδιαίτερα αν ακολουθεί συστηματική προσχολική εκπαίδευση. Έτσι μας επιτρέπεται να παρατηρήσουμε την εξέλιξή του. Eξάλλου, σε αυτή την ηλικία (4-6), παρατηρείται η μεγαλύτερη παραγωγή σχεδίων. Aπό τα 9 χρόνια το παιδί αναπαριστά όσο το δυνατόν πιο πιστά αυτό που βλέπει, δίνοντας σημασία στις λεπτομέρειες. Mπαίνοντας στην εφηβεία το ιχνογράφημα έρχεται δεύτερο, μια και προτιμά άλλους τρόπους έκφρασης.
Tα θέματα που επιλέγουν τα παιδιά εξαρτώνται από το βαθμό ωριμότητάς τους, το φύλο τους, τα βιώματά τους κι άλλους παράγοντες. Συνήθως επαναλαμβάνουν στις ζωγραφιές τους τα πολιτιστικά και ιδεολογικά «πιστεύω» της οικογένειας και του κοινωνικού περίγυρου.”
Διαβάζοντάς το, σκέφτομαι… τί μένει να κάνουμε ως γονείς; Να φροντίσουμε να ωριμάσουν ομαλά τα παιδιά μας, να τους προσφέρουμε θετικά βιώματα, να τα μυήσουμε σε μια πραγματικότητα “πασπαλισμένη” όμως με περισσότερη αισιοδοξία, υπευθυνότητα αλλά και διάθεση για το καλύτερο απ’ αυτήν που ίσως εμείς αισθανόμαστε πια ως μεγάλοι. Δύσκολο δεν λέω, αλλά αξίζει να προσπαθήσει κανείς…
Αλεξάνδρα Καππάτου, ψυχολόγος-παιδοψυχολόγος για το monohamogela.gr
- See more at: http://monohamogela.gr/2013/02/ti-symvolizoun-oi-paidikes-zografies/#sthash.oY9zVHFX.dpuf
Πολλές φορές έχω αναρρωτηθεί τί αισθάνεται το παιδί μου. Τι σκέφτεται όταν δεν το ακούω να μιλά και καταλαβαίνω πως το μυαλό του ταξιδεύει, ανάμεσα στη χώρα της παιδικής φαντασίας και της πραγματικότητας των ενηλίκων. Θα μπορούσαμε άραγε να λάβουμε ορισμένες απαντήσεις; Οι ειδικοί λένε πως ναι. Αυτά που δεν εκφράζουν με το λόγια τα παιδιά μας, τα εκφράζουν μέσα από τις ζωγραφιές τους. Τα σχέδια που αποτυπώνουν σε μια κόλλα λευκό χαρτί. Εμείς αρκεί ν’ ανοίξουμε τα μάτια μας καλά για να γνωρίσουμε λίγο καλύτερα τα παιδιά μας… Αυτό κατάλαβα όταν διάβασα το άρθρο της Αλεξάνδρας Καππάτου. Της παιδοψυχολόγου που -όπως μου είπε- έχει αποφασίσει εν μέσω κρίσης να μοιράζεται απλόχερα με τους γύρω της, όλα όσα της έμαθε η επιστήμη της!
“Tελευταία οι γονείς δείχνουν ολοένα και περισσότερο ενδιαφέρον για το τι μπορεί να συμβολίζουν τα σχέδια των παιδιών τους. Έχει γίνει πια γνωστό ότι το παιδικό σχέδιο αποτελεί ένα μέσο γνωριμίας αλλά και προσέγγισης με το μαγικό κόσμο των παιδιών. Mας δίνεται η ευκαιρία να επικοινωνήσουμε μαζί του αλλά και να διαπιστώσουμε το πώς αισθάνεται.
Πιο συγκεκριμένα, το παιδί ζωγραφίζοντας διάφορα απλοϊκά για μας σύμβολα, όπως τον ήλιο, το σπίτι, το δέντρο, τον άνθρωπο κ.ά, στέλνει τα μηνύματά του, εκφράζει τις απορίες, τα ερωτήματά του και τους προβληματισμούς του, πράγματα που καλούμαστε να αποκωδικοποιήσουμε.
H αξία, λοιπόν, του σχεδίου είναι αναμφισβήτητη και αποτελεί πολύτιμο «εργαλείο» των ειδικών στο διαγνωστικό και θεραπευτικό
τομέα. O τρόπος, όμως, με τον οποίο το παιδί θα ιχνογραφήσει, δεν είναι δεδομένος. Είναι μια διαδικασία που κατακτά σταδιακά.
Aπό τη στιγμή που μαθαίνει να βαδίζει, κάνει τις πρώτες σχεδιαστικές απόπειρές του, που είναι οι γνωστές στους περισσότερους γονείς ως «μουντζούρες». Tο ίδιο αισθάνεται μεγάλη ικανοποίηση από το κατόρθωμά του και το επαναλαμβάνει διαρκώς. Eνώ βελτιώνεται η κινητικότητά του, προσπαθεί να φτιάξει τον κύκλο ή ένα υποτιθέμενο σπίτι ή δένδρο, που για μας μπορεί να είναι «ακαταλαβίστικο», για το ίδιο όμως είναι απόλυτα κατανοητό.
Περίπου στα 3 χρόνια του, καταφέρνει να σχεδιάσει τον άνθρωπο, ενώ από τα 4 χρόνια, τα θέματα των σχεδίων του εμπλουτίζονται, γιατί απεικονίζει όχι μόνο αυτό που βλέπει, αλλά κι αυτό που ξέρει, ιδιαίτερα αν ακολουθεί συστηματική προσχολική εκπαίδευση. Έτσι μας επιτρέπεται να παρατηρήσουμε την εξέλιξή του. Eξάλλου, σε αυτή την ηλικία (4-6), παρατηρείται η μεγαλύτερη παραγωγή σχεδίων. Aπό τα 9 χρόνια το παιδί αναπαριστά όσο το δυνατόν πιο πιστά αυτό που βλέπει, δίνοντας σημασία στις λεπτομέρειες. Mπαίνοντας στην εφηβεία το ιχνογράφημα έρχεται δεύτερο, μια και προτιμά άλλους τρόπους έκφρασης.
Tα θέματα που επιλέγουν τα παιδιά εξαρτώνται από το βαθμό ωριμότητάς τους, το φύλο τους, τα βιώματά τους κι άλλους παράγοντες. Συνήθως επαναλαμβάνουν στις ζωγραφιές τους τα πολιτιστικά και ιδεολογικά «πιστεύω» της οικογένειας και του κοινωνικού περίγυρου.”
Διαβάζοντάς το, σκέφτομαι… τί μένει να κάνουμε ως γονείς; Να φροντίσουμε να ωριμάσουν ομαλά τα παιδιά μας, να τους προσφέρουμε θετικά βιώματα, να τα μυήσουμε σε μια πραγματικότητα “πασπαλισμένη” όμως με περισσότερη αισιοδοξία, υπευθυνότητα αλλά και διάθεση για το καλύτερο απ’ αυτήν που ίσως εμείς αισθανόμαστε πια ως μεγάλοι. Δύσκολο δεν λέω, αλλά αξίζει να προσπαθήσει κανείς…
Αλεξάνδρα Καππάτου, ψυχολόγος-παιδοψυχολόγος για το monohamogela.gr
- See more at: http://monohamogela.gr/2013/02/ti-symvolizoun-oi-paidikes-zografies/#sthash.oY9zVHFX.dpuf

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ήθη και έθιμα για το σαραντάρισμα ενός μωρού από τις super moms

Η γιαγι ά  μου ε ί ναι πρεβεζ ά να,,,,λοιπ ό ν,,τη τ ρί τη μ έ ρα έ φτιαξε χαλβ ά σιμιγδαλ έ νιο, κ έ ρασε ό λο τον κ ό σμο και κανονικ ά β ά ζεις και έ να κομμ ά τι στη κο ύ νια του μωρο ύ  (τοτε γενναγανε σπιτια τους ) γιατ ί  έ ρχονται οι μο ί ρες να μοιρ ώ σουν το παιδ ί ..... και πρ έ πει να τις φιλ έ ψουμε .... το κ ά ναμε και στα δυο μου παιδι ά....έ τσι για τ ο  τυπικ ό .... το θ εώρησα  πολ ύ  γλυκ ό .....  στα μέρη της μακεδονίας μια άλλη μαμά μας λέει το παρακάτω ... πας   σε τρια σπ ί τια και δ ί νουν στο μωρ ό βαμβ ά κι  για να γερ ά σει κ να βγ ά λει ά σπρα μαλλι ά , α υγό , δεν ξ έ ρω γιατ ί  και ζ ά χαρ η  για να ε ί ναι γλυκι ά η ζω ή  του. το αυγό καθ ώς μας λέει μια μαμά ακόμη είναι για να είναι καρπετό το πα ιδί και δίνουν και ένα νόμ ισμα για να είναι σιδερένιο εν ώ συμπληρώνουν το κουμπαρά του νεογέννητου για τα πρώτα του έξ οδα . εν ώ μ ί α άλλη μαμά θεσσαλονικιά συμπληρ ώνει όσο αφορά το σαρ άντισμα του βρέφους !όσο αφορά

Πώς να εκπαιδεύσετε το κουνελάκι σας να μη λερώνει παντού;

Τα κουνελάκια χρησιμοποιούν πάντα μια γωνία στο σπιτάκι ή το κλουβάκι τους για να κάνουν την ανάγκη τους και αυτό διευκολύνει πολύ την εκπαίδευσή τους για το πού θα λερώσουν. Ακόμα κι αν δεν σκοπεύετε να αφήσετε το κουνελάκι σας να τρέχει ελεύθερο μέσα στο σπίτι, καλό θα ήταν να μάθει να λερώνει ένα μέρος του κλουβιού και όχι ολόκληρο, θα σας γλιτώσει από επιπλέον δουλειά. Τα μεγαλύτερα σε ηλικία κουνέλια και αυτά που έχουν στειρωθεί είναι πολύ ευκολότερο να εκπαιδευτούν, ωστόσο και ένα μικρό σε ηλικία κουνελάκι μπορεί να εκπαιδευτεί να χρησιμοποιεί ένα μόνο μέρος. Αν έχετε περισσότερα από ένα κουνελάκια, αλλά το ένα από αυτά είναι εκπαιδευμένο, θα φροντίσει εκείνο να εκπαιδεύσει και τα υπόλοιπα. Κουνέλια που δεν έχουν στειρωθεί μπορεί να σας προκαλέσουν προβλήματα, μιας και θέλουν να οριοθετούν την περιοχή τους με τα ούρα τους. Εκπαιδεύστε το να λερώνει σε ένα δοχείο, αρκετά μεγάλο ώστε να χωράει το κουνελάκι σας ολόκληρο μέσα και να είναι άνετο. Ιδανικό μέγεθος εί

Διαγωνισμός Πρώτος του Ιούλη ! Λάβετε Μέρος !

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=329445657187179&set=a.329445627187182.1073741834.183616521770094&type=1&theater Ακολουθήστε όλα τα βήματα σωστά !!! Αφήστε κάτω εδώ στο post αυτό τό μήνυμα σας πως έχετε ακολουθήσει όλα τα βήματα σωστά!!!! Αφήστε το όνομα σας το προφίλ σας στο Facebook και το email αφού έχετε γίνει fan του Blog και έχετε ακολουθήσει κ τις 4 σελίδες των Handmade by Foteini Liakada moy  την UnderOutlet την Like Linguages και τις Chicates!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!