Σελίδες

Δευτέρα 24 Μαρτίου 2014

Πέντε τρόποι επικοινωνίας με την γάταμου !



“Υπάρχουν πολλοί τρόποι με τους οποίους μπορούμε να επικοινωνήσουμε με τις γατούλες μας, παρά το ότι δεν έχουμε τη δυνατότητα να τους μιλήσουμε όπως στους ανθρώπους.
Πώς επικοινωνώ με τις γάτες μου; Με πολλούς τρόπους. Η επικοινωνία είναι ευρεία έννοια, με πολλές ερμηνείες. Αν αναζητάτε τρόπους με τους οποίους θέλετε να επικοινωνήσετε με τη γάτα σας, θα σας πω τι έχω δοκιμάσει. Επιλέξτε όποιον θέλετε - ίσως κάτι που θα διαβάσετε στο άρθρο αυτό θα σας βοηθήσει να κατανοήσετε τη γάτα σας λίγο καλύτερα ή να εμβαθύνετε στη μεταξύ σας επικοινωνία.

Αφιερώστε πολύ χρόνο μαζί της

Αφιερώνοντας χρόνο στις γάτες μου και παρατηρώντας τες, μπορώ να αντιληφθώ ευκαιρίες για να επικοινωνήσω μαζί τους. Είμαι πολύ τυχερή καθώς εργάζομαι από το σπίτι μου και έχω πολύ χρόνο μαζί τους - αν και ο οποιοσδήποτε μπορεί να κάνει αυτά που θα αναφέρω στη συνέχεια.

Αναζητάτε κατάλληλες ευκαιρίες

Επισυναπτόμενη Εικόνα : cat-communication-2.jpg

Αν μια από τις γάτες μου με πλησιάσει προσπαθώντας εμφανώς να επικοινωνήσει μαζί μου, προσπαθώ να απαντήσω (αν δεν έχω απορροφηθεί σε κάποια δουλειά). Αν π.χ. ο Rama, ο μαύρος γάτος μου, με χαιδέψει με το κεφάλι του τον χαϊδεύω ή του απαντώ με άλλους τρόπους. Αν μου φέρει το παιχνίδι του κοντά μου και γουργουρίζει, μπορεί να του “γουργουρίσω” και εγώ και ίσως του πετάξω το παιχνίδι πιο μακριά, για να τρέξει και να το πιάσει. Αν αρχίσει να κυλιέται ξαφνικά με την πλάτη του στο χαλί, του τρίβω την κοιλιά και τον χαϊδεύω - πραγματικά το απολαμβάνει!

Βρείτε το μέρος στο οποίο θέλει να περνά χρόνο μαζί σας

Αν παρατηρείτε τη γάτα σας και αλληλεπιδράτε μαζί της συχνά, σίγουρα θα καταλαβαίνετε που αναφέρομαι. Το μέρος αυτό για τον γατούλη μου είναι το κρεβάτι μου. Ο Rama έχει τον τρόπο του να μου πει, με τη γλώσσα του σώματός του και το βλέμμα του, πως θέλει να ανέβει στο κρεβάτι μου και πως θέλει να τον ακολουθήσω. Έτσι και κάνω! Ξαπλώνω και έρχεται πάνω μου για να τον χαϊδέψω ή κουλουριάζει δίπλα μου. Ουσιαστικά, επειδή τον έχω παρατηρήσει και αναγνωρίζω τη γλώσσα του σώματός του και το βλέμμα του, αντιλαμβάνομαι πλέον πως απολαμβάνει όλο αυτό το “τελετουργικό” και εκμεταλλεύομαι την ευκαιρία να επικοινωνήσω μαζί του μ’ αυτό τον τρόπο.

Η επικοινωνία εντείνεται στις κρίσιμες φάσεις της ζωής της γάτας

Πέρασα αρκετό χρόνο βοηθώντας δύο γατάκια σε ένα άσυλο πρόσφατα και αντιλήφθηκα πως οι γάτες κάνουν τα πάντα για να επικοινωνήσουν με τους ανθρώπους, ακόμα και αν ο οργανισμός τους έχει εξασθενήσει. Με το χρόνο, ο τρόπος με τον οποίο προσπαθούσαν να επικοινωνήσουν μαζί μου άλλαγε - ήταν εκπληκτικό. Για παράδειγμα, τους τρεις τελευταίους μήνες της ζωής της Κali, πίεζε το μάγουλό της δυνατά πάνω στο δικό μου - δε το είχε ξανακάνει ποτέ. Μπορούμε να είμαστε “ανοιχτοί” στις τυχόν αλλαγές των τρόπων επικοινωνίας μας με τις γάτες μας, εφόσον τις παρατηρήσουμε. Μια τέτοια αλλαγή θα περνούσε εντελώς απαρατήρητη σε κάποιον ο οποίος δεν πρόσεχε τη γάτα του ή δεν ενθάρρυνε τη μεταξύ τους επικοινωνία.

Επικοινωνώντας με “το μυαλό μας”

Είτε το πιστεύετε είτε όχι, κάποιες φορές νιώθω πως επικοινωνώ νοητικά με τις γάτες μου. Δεν σας έχει τύχει ποτέ να νιώθετε πως η γάτα σας θέλει ή χρειάζεται κάτι και αποδείκνύεται πως είχατε δίκιο; Οι δεσμοί μας με τη γάτα μας μπορεί να είναι έντονοι και δυνατοί. Προσωπικά πιστεύω πως χάρη σ’ αυτούς, μπορούμε να υπερβούμε τους “παραδοσιακούς” τρόπους επικοινωνίας μας μαζί τους. Δεν ισχυρίζομαι ότι μπορώ να το κάνω συνεχώς - αλλά είχα κάποιες αναλαμπές τέτοιας επικοινωνίας με τις γάτες μου!"

Κάποιες άλλες πρακτικές συμβουλές επικοινωνίας με τη γάτα μας είναι και οι ακόλουθες :

1. Συχνά, οι ίδιες οι γάτες μας προσκαλούν σε συζήτηση, παιχνίδι ή ζητούν τη βοήθειά μας. Οι γάτες που μένουν μέσα στο σπίτι είναι ιδιαίτερα δεκτικές στην επικοινωνία με ανθρώπους, καθώς μπορούν να παράγουν μέχρι και 16 διαφορετικά ηχητικά σινιάλα που περιλαμβάνουν το γνωστό μας νιαούρισμα. Πρέπει να προσέχετε τον ήχο που παράγει η γάτα σας, κάθε φορά, ώστε να μπορείτε να τον κατανοήσετε.

Επισυναπτόμενη Εικόνα : cat-communication-3.jpg

2. Ακούστε το νιαούρισμα της γάτας σας. Το σύντομο νιαούρισμα σας καλωσορίζει ενώ μια γάτα που γουργουρίζει δυνατά είτε ζητά κάτι από τον ιδιοκτήτη της (προσοχή, φαγητό κλπ) είτε είναι απλώς ευχαριστημένη και ικανοποιημένη!

3. Όταν εκτείνει το ποδαράκι της προς τα μπρος, η γάτα σας ζητάει την προσοχή σας. Μη την αγνοείτε στις στιγμές αυτές!

4. Αν θέλετε να παίξετε με τη γάτα σας, παρατηρήστε την κίνηση της ουράς της. Μια χαλαρή ουρά σημαίνει πως η γάτα είναι ενθουσιασμένη και έτοιμη να παίξει μαζί σας. Μια ουρά που κινείται αργά δηλώνει ενόχληση. Συστήνεται να παίζετε με τη γάτα σας πριν κοιμηθείτε ώστε να μη σας ενοχλήσει όσο κοιμάστε.

5. Οι γάτες θυμούνται με εξαιρετική ακρίβεια αρκετές λέξεις. Απλά πρέπει να τους μιλάτε καθαρά δίχως να επαναλαμβάνεστε, αν θέλετε η γάτα σας να αποκρίνεται με τον ίδιο τρόπο κάθε φορά. Αν μια έξυπνη γάτα έχει μάθε τη λέξη “Πάμε” και πηγαίνει στην πόρτα κάθε φορά που την ακούει, μη την επαναλαμβάνετε συνεχώς.

6. Οι γάτες είναι πολύ ευαίσθητα πλάσματα. Αν την έχετε πληγώσει ποτέ, είναι εξαιρετικά απίθανο να πηδήσει ξανά στην αγκαλιά σας. Γι’ αυτό θα πρέπει να της φέρεστε με φροντίδα.

7. Αν διαπιστώσετε πως η γάτα σας γλείφει συνεχώς κάποιο σημείο του σώματός της, πιθανόν να έχει τραυματιστεί. Σε μια τέτοια περίπτωση, επικοινωνείστε αμέσως με τον κτηνίατρό σας.


πηγή μας το http://petfriends.gr/_/gata/symviosi-gatas-anthropou/%CF%80%CE%AD%CE%BD%CF%84%CE%B5-%CF%84%CF%81%CF%8C%CF%80%CE%BF%CE%B9-%CE%BC%CE%B5-%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82-%CE%BF%CF%80%CE%BF%CE%AF%CE%BF%CF%85%CF%82-%CE%B5%CF%80%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%B9%CE%BD%CF%89%CE%BD%CF%8E-%CE%BC%CE%B5-%CF%84%CE%B7-%CE%B3%CE%AC-r756

Δεν υπάρχουν σχόλια: